Alexandra Micaela Rylander

2009-03-10
20:34:13

Davines
Idag (Tisdag) hade vi idrott på morgonen med badminton! Det var roligt faktiskt. Sedan åkte vi direkt in till stan för att käka på gamla hedliga fettomaten donken*fniss* Sedan åker vi till "Davines" För alla er som inte vet, Davines är ett frisörföretag kan man väl säga. Ett italienskt familjeföretag bildat 1983 och finns i över 65st länder. Dom har 200st anställda(18nationaliteter).. Haha nu blev det lite skola här.. Nej men tänkte det kan vara intressant att veta. Och trott eller ej men det där satt i huvudet från tidigare genomgång idag! (Duktig man känner sig) En intressant sak är att det finns 20.000 frisörer i Sverige och 10.000salonger. Jag tycker det är ganska mycket ^^ Och när jag blir äldre kommer jag bli en av dom ;D ..
Davines säljer jävligt bra hårprodukter faktiskt.

Ni fick nog aldrig höra vad jag gjorde igår.  Jag va ledig från skolan med bara utvecklingssamtal 30min kl 11 på morgonen. Efter det stack jag in till stan för att äta lunch med min mammi. Shoppade lite i stan. Fick med mig en jätte fin klänning hem från Gina. Kan fota den senare så ni får se en bild. Sedan åkte jag hem för att gå till tandläkaren. Ni vet professionell tandläkare som jag har nämnt tidigare i min blogg. Dom kollade på mina tänder och sa åt mig att komma tillbaka efter sommarn för att se  om mina hörntänder kommer växa mera. Det är så att det är ganska trångt utrymme i övre tandraden (eller hur säger man?) jaja det är trångt i alla fall. Och om inte tänderna växer mer neråt så ska dom dra ut minst 2 av mina tänder och sätta in tandställning. Jag blev lite skrajjsen när dom faktiskt nämnde att jag ska dra ut tänder. Men dom som jag har pratat med har sagt att det är ingen fara alls. Så antar att jag kan andas ut lite. Som ni redan vet har jag lite fobi för tandläkare och överhuvudtaget gå in på folktandvården.

Det var allt för mig

all my love
//alex

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: