Alexandra Micaela Rylander

2011-05-17
19:48:23

Tusen gånger starkare
Jag läste boken när jag var 15, precis då hände exakt samma sak med min klass så som det gör i filmen. Det gruperas, det förnedras, det kränkts, det är ingen jämnlikhet. Jag känner igen mig så mycket i den här filmen, jag känner igen mig så mycket i karraktären som berättar histioren, den blyga tysta lilla saken. Men det förändras när man blir äldre, det har jag tagit erfarenhet av i alla fall. Jag var så feg, så osäker. Men nu idag är det helt annorlunda, det finns fortfarande saker jag grubblar på och saker jag tvekans om. Jag vågar inte alltid dela mina åsikter. Men det är ändå annorlunda, det är en bra grej. För jag är mycket säkrare idag, än jag någonsin varit. Jag är ingen annan än mig själv och det känns så jävla bra.

Ville bara dela med mig lite av den här filmen. Kanske inte världens bästa film, men jag älskar budskapet.

Jag tycker man både skall läsa boken och se filmen. Boken kanske var steget bättre, men är man ingen bokfan så kör på filmen.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: