Alexandra Micaela Rylander

2009-08-27
18:31:19

Today
Vet ni vad jag har gjort idag föresten? Jo min lektion började klockan 9.00 och sedan dess har jag haft teori i frisör hela dagen. Enda fram till lunch så var det nödvändigt info så man inte glömmer bort det man lärde sig första ring. Vi gick genom det grundliga om färg, men även nya produkter i Wella som kommit in, sådant tycker jag är riktigt intressant! Det var skit god lunch dessutom, piskpinnar,  potatis, ngn sås och färska grönsaker. Jo men det är gott när maten är fräsh och nylagad, tro mig :) den dög i varje fall ;) Sedan efter lunchen gick vi genom lite hur vi ska behandla kunden när vi får kunder att ta hand om i salongen (om några veckor, hjälp?!) Efteråt gick vi genom  permanent, det är dessutom tråkigt att diskutera eller prata om.. För dom som inte vet vad permanent är, det är när man rullar upp permanentspolar i håret och fixar med olika vätskor.. Med snabb sammanfattning, det gör håret lockigt. Ni vet äldre "tanter" brukar fixa det på salongen. Men det finns ju även ungdomar som permanentar sitt hår, fast då brukar dom välja i lite mer vågiga detaljer. Ja men ni fattar.. 

...

Sedan efter skolan (vi fick sluta en timme tidigare) så följde Fizen med mig in till medborgarplatsen (Denize) och tittade kläder med mig på Gina. Jag hade inte så mycket pengar, eller rättare sagt alla mina pengar är slut för jag köpte upp det sista på den här underbart söta "jackan" Visst är den för söt? Anyway sedan skilldes vi åt och möts i skolan imorgon igen.. Slut :) 

PussochKram 
//Alex

Kommentarer:
#1: LIENE

Tack,. blir så glad att höra.D fast den är lite för stor, fel tyg men så är det med skolan tyger, inget kan alltid vara perfekt.



2009-08-27 @ 19:41:42
#2: LIENE

sv: ja men den sprayen är riktigt bra så:)

2009-08-27 @ 21:23:36
#3: sandra

PISKPINNAR :D

2009-08-27 @ 22:21:17
#4: karriiin

as fin blogg alexandra:D

2009-08-28 @ 15:17:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: